8 Şubat 2017 Çarşamba

Fit Snickers

Herkese Merhaba,

Instagramda başladığım gurmediyet yolculuğuna, blogda da yazarak devam edeceğim. Eminim buna sevinenler çok olacaktır. Bir sonraki aşama Youtube olabilir :)

Tariflerime instagramda birçok kişi ulaşabiliyor, fakat bazıları  bulmakta zorluk çekiyorlar, o yüzden blogda toplama fikri bana cazip ve eğlenceli geldi. Aslında ilk başladığımda da iki üç tane blog yazım olmuştu, fakat yarım kalmıştı :( bunu yarım bırakmayacağım diyerek, en sevilen tarifle başlamak istiyorum.

Tabiki de denenme rekoru kıran Fit Snickers :) ben de bu tarifi gittiğim workshopta öğrenmiştim. Sonrasında evde birkaç kere denedim ve çevremdeki kişiler de çok beğenince hep malzemeleri azaltarak denemeye başladım ve en çok denenen 4 malzemeli snickers oldu :) benim amacım her zaman evdeki malzemelerle ortaya bir şey çıkartabilmek. O zaman başlayalım.

Malzemeler:

1 çay bardağı kavrulmuş, tuzsuz yer fıstığı (kabukları soyulmuş)
1 çay bardağı yulaf ezmesi
1 - 2 tatlı kaşığı bal
3 - 4 ufak kare bitter (kakao oranı yüksek tercih ediyorum %85 oranında)



İlk olarak yulaf ezmesini rondoda ufaltıyoruz. Sonrasında tekrar kaseye alıyoruz.

Fıstıkları rondoda 8-10 dakika rondoda çekiyoruz. Burada dikkat etmemiz gereken nokta, fıstıkların yağını bırakması ezme haline gelmesi gerekiyor. Ayrıca rondoyu çalıştırırken her 30 saniyede bir durdurun, makinenin motoru yanması sonra beni kötü anmayın:)

Fıstıklarımızı ezme haline getirdikten sonra yulaf kepeğini ekliyoruz, balı ekliyoruz yine 1-2 dakika rondo içinde karıştırıyoruz. Elde ettiğimiz karışımdan parça parça alıp ister yuvarlıyoruz, ister tüm karışımı yağlı kağıt üzerine alıyoruz. Tamamen size kalmış :)

Bitter çikolataları benmari usulü erittikten sonra karışım üzerine döküyoruz ve buz dolabında 10-15 dakika bekletiyoruz. Ve sonrasında fit snickerslarımızı afiyetle yiyoruz.

Şimdi diyeceksiniz ki? Bir tanesi kaç kalori :) birgün oturup hesapladım. tüm karışım ortalama 600 kalori kadar. Şimdiden uyarıyım ev kalabalıkken yapın hepsini yeme tehlikeniz var :) diyetteyken de haftada iki kere ara öğünlerinizde tüketebilirsiniz.

Ve benim yaptığım fit snickers örnekleri :

Ve sizden gelenler, sadece birkaç tanesini yayınlıyorum, devamı instagramda :) iyiki varsınız ...





Sevgiler,

gurmediyet




13 yorum:

  1. Harikasınız, ellerinize sağlık. Faydalı tüm bilgiler ve samimiyetiniz icin çok teşekkürler, sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Sürekli yapıyorum artık her yiyen bayıliyo elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Blog bence çok iyi fikir bende hemen yapacağım bu tarifi. Detoks detaylı tarif için beklemedeyim. Sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  4. Çocukların beslenmesinde ilk sırada. çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Fit snickers bende denedim harika oldu hep yapıyorum artık tariflerinizi bekliyorum görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  6. Blog hayırlı olsun.Güzel yazı kalemin hep güzel hep cok yazar olsun ��
    Fit snickerse bayılıyoruz ellerine sağlık ve devamını bekliyoruz��

    YanıtlaSil
  7. Bu blog çok iyi olmuş bence ☺ tebrik ederim ikinci yazı olarakta yalancı çikolata tarifini bekliyoruz ben denedim ama sizin kadar başarılı olamadım detaylarını yazmasını çok isterim şimdiden teşekkürler ��

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık �� Blogda yazmanız çok iyi oldu uzun süre aramıştım insragramda tarifi ��

    YanıtlaSil
  9. Blog süper fikir... Heyecanla tariflerin çoğalmasını bekliyorum Gurme'ciğim. :)

    YanıtlaSil
  10. çok tatlısınız elinize sağlık ufak bir öneri arkaplanı açık renk ayarlarsanız daha güzel olucak sanki :)

    YanıtlaSil