8 Şubat 2017 Çarşamba

Avokadoyu sevmeyenler size avokadoyu sevdireceğim :)

Avokado mu ?
Of o ne ya nasıl yiyorlar onu ?
Aman bu da yeni moda mı, herkes yiyor :)
Eskiden avokado mu vardı?
Bu sorular, bu yorumlar bir çoğumuza tanıdık geliyor dimi?
Hatta avokadoyu sevmeyenlere sevdireceğim başlığını görünce bile he canım he he dediniz :)

Baştan söyleyeyim ben de sevmiyordum, hayretle insanları izliyordum. Nasıl yani filan diyordum. Onlar yiyor da ben neden yiyemiyorum diyordum:) Sonra cevabını deneye deneye öğrendim. Nedeni şuymuş, gidip sert yani ham avokado alıyormuşum, ve doğru şeylerle tatlandırmıyormuşum.

Markete gittiğinizde avokado seçerken biraz oyalanacaksınız. Belki reyon görevlisi size sinir olacak ama siz aldırış etmeyin. Elleyin :) Aman olgun avokadoyu bulacak vaktim yok derseniz, Verita sizi düşünmüş yemeğe hazır olgun avokado satıyor, onu da alabilirsiniz. Fiyatı bir tık yüksek. Tercih sizin. Reyondaki tüm avokadolar sertse ve siz de illa almak istiyorsanız, evde olgunlaştıracaksınız :) elmanın yanında bekletirseniz, avokadoların olgunlaştığını göreceksiniz, kese kağıdına sarıp da bekletebilirsiniz.



Ben iş nedeniyle 4-5 gün evde yoktum, dolaptaki avokadolar eve döndüğümde gayet yumuşamıştı, yani bir şey yapmadan bekleyince de yumuşayabiliyor.

Şimdi gelelim avokadoyu nasıl tüketebiliriz. Benim en kolay en basit bulduğum karışımı paylaşacağım ilk olarak:

Klasik avokado sos

Yarım avokado
Tuz
Limon
Karabiber
Pulbiber
İsteğe göre sarımsak (ben sabah kahvaltılarında tükettiğim için koymuyorum, akşam tüketirsem de koymuyorum, çünkü sarımsak yedikten sonra geçmek bilmeyen tatlı isteğim oluyor, o yüzden koymamayı tercih ediyorum.)

Hepsi bu:) bunu sabah kahvaltısında ekmek ya da wasa üzerine sürüyorum. Yanında beyaz peynir ve yumurta da olunca mis gibi oluyor. Siz isterseniz sandviçlerinizin içine de ekleyebilirsiniz:)






Bu karışımı bir kere de ızgara kabak ve ızgara hellimle birlikte yedim, gerçekten efsane oldu, kabakla çok yakıştı. Onu da yaparken önce kabakları granit tavada iyice pişirdim, sonra hellimleri pişirdim, hamburger gibi kat kat dizdim, dizerken aralara avokado sos sürdüm :)



Ben yukarıdaki sosu denedim ama yine sevmedim diyenler için de alternatif tarifim var. Bunu kesin beğeneceksiniz, elma çok çok yakışıyor :) İçinde süzme yoğurt olan bir şey ne kadar kötü olabilir ki:)

Elmalı ve yoğurtlu avokado sos

Avokado
Tuz
Karabiber
Rendelenmiş elma
Süzme yoğurt
İsteğe göre sarımsak




Ya ben öyle cıvık cıvık sos halinde değil de tane tane dilim dilim yemek istiyorum diyorsanız da, pancarlı avokado salatası aşağıda:

Pancarlı Avokado salatası

1 Olgun avokado (küp küp doğruyoruz)
1 Haşlanmış pancar (küp küp doğruyoruz)
Tulum peyniri
Zeytinyağ
Limon
Karabiber
Tuz
Çok az rendelenmiş sarımsak
Çok az küp küp doğranmış soğan (isteğe bağlı)
ceviz



Ya biraz daha farklı bir tarif yok mu derseniz heralde size küserim :) yok yok ne küsmesi bir tane daha var. Ama şimdilik bu kadar, ilerde başka tarifler de çıkabilir. Avokadolu humus :) aa humus bildiğimiz humus mu diyeceksiniz evet bildiğimiz humus:)

Avokado Humus

2 su bardağı haşlanmış nohut (sakın kabuklarını soymaya kalkmayın, hiç belli bile olmuyor )
tahin
2-3 diş sarımsak
3 ymk kaşığı tahin
1 ymk kaşığı zeytinyağ
yarım çay bardağı su
tuz
2 çay kaşığı kimyon
1 olgun avokado
yarım limon, isteğe göre biraz daha arttırılabilir.

Ben ilk olarak nohutu rondoda çekiyorum, sonra diğer malzemeleri ekleyip, püre kıvamına getiriyorum. Siz bittikten sonra tadına bakın, kendi damak tadınıza göre belki kimyonunu arttırmak istersiniz, belki tahinini arttırmak istersiniz :) Belki de sarımsak belli mi olur.

Avokado humusu sağlıklı cipslerinizin yanında sos olarak kullanabilirsiniz. Dürüm ve sandviçlerde sos olarak kullanabilirsiniz. Ana yemeklerin yanında da güzel bir alternatif oluyor :)

Neredeyse unutuyordum, avokadolu muffin de denedim :) onu da hemen paylaşmak istiyorum.

Yağsız-şekersiz avokadolu muffin

1 adet olgun avokado
2 ymk kaşığı kakao
2 çay kaşığı kabartma tozu
1 adet yumurta
2 tatlı kaşığı tam buğday unu
1-2 avuç kuru meyve ya da 6-7 adet hurma
1 avuç kuruyemiş parçacıkları
2-3 kare bitter

Kuru meyveleri ya da hurmaları kaynar su içerisinde 10-15 dakika bekletiyoruz. Sonra suyunu süzerek, rondoda püre haline getiriyoruz. Avokadoyu eziyoruz, sonra sırasıyla diğer malzemeleri ekleyip güzelce karıştırıyoruz. En son bitter çikolatayı ufak ufak kesip karışıma ekliyoruz. Benim muffin kaplarım slikon ama içlerini yine yağladım. Hazırladığımız karışımı muffin kaplarının yarısı dolacak şekilde dolduruyoruz. Önceden ısıtılmış 175-180 derecelik fırında 20-25 dakika pişiriyorsunuz. Fırından almadan önce kürdanla test edebilirsiniz :) Sonra çayın kahvenin yanında afiyetle yiyorsunuz. İsteyen ben cupcake görüntüsü elde edeceğim derse biraz daha bitter çikolara eritip kekin üzerine dökebilir :) Bu arada anneme yedirdim, normal kek zannetti, söylediğimde şok oldu.



Tariflerimi denediğinizde, instagram üzerinden bana dm olarak gönderebilirsiniz, isterseniz de #gurmediyettarif etiketiyle paylaşabilirsiniz, siz denedikçe ben çok mutlu oluyorum.

Son olarak sizlerden gelen bir resim ile yazımı bitiriyorum :)


Sevgiler..















4 yorum:

  1. Ne güzel blog oldu bu, benim de bir blog açasım geldi, hep tüm ilgili paylaşımlar, tarifler bir yazıda toplanıyor, verimliliği arttı çabanızın, faydanızın, ne mutlu size.....

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler deneyecegim bende

    YanıtlaSil
  3. Olsun yinede iğrenç merak edip 6 tane almıştım 5 ini çöpe attım

    YanıtlaSil