10 Şubat 2017 Cuma

bomba gibi yalancı çikolata :)

Herkese merhaba,

Yine çok sevilen ve benim de çok sevdiğim efsane yalancı çikolatadan bahsedeceğim sizlere..

Keçiboynuzu unu bu ara çok favori ürünlerden. Genelde büyük marketlerin çoğunda var, ben Metro Marketten alıyorum.


Hindistan cevizi yağı deseniz havasından geçilmiyor, onlarca yararı var, hem yiyeceklerde hem bakımda kullanılıyor. Hindistan cevizi yağı da marketlerin hemen hemen hepsinde var, ben yine Metro marketten alıyorum.


Ee fıstık ezmesi deseniz, son 4-5 yıldır diyetlerin göz bebeği, adeta fıstık tarlarına döndük :) tabiki bundan memnunuz, özellikle spor öncesi inanılmaz enerji veriyor.

Ben de bu favori ürünleri kullanarak ortaya güzel bir çikolata çıkardım ve oldu mu size fit reeses :)

Evet evet oldu, hatta deneyenler rees'es halt etsin bile dedi :)

Bu çikolara içerisinde fıstık ezmesi kullanacağımızdan ilk en basit fıstık ezmesini nasıl yaparız ondan bahsedeceğim.

Malzemeler

1 su bardağı Kavrulmuş tuzsuz yer fıstığı
1 yemek kaşığı Bal

Tuzsuz yer fıstığını rondoda bir güzel çekiyoruz, ama sabrediyoruz :) burada sabır çok önemli, zaten 5. dakikadan sonra ya gerçekten oluyormuş diyeceksiniz o sıvılaşmaya siz de şaşıracaksınız :) Yaklaşık 10-15 dakika iyice sıvı bir hal alana kadar rondoda çekiyoruz, ama aralarda rondoyu da dinlendiriyoruz. (Yazık makineye biz diyetçilerden çok çekiyor zaten:)) Sonradan balı ilave ediyoruz 1-2 dakika daha karıştırıyoruz ve fıstık ezmemiz hazır.



Şimdi bu fıstık ezmesini ben genelde ya tariflerimde kullanıyorum ya da kaşıklayarak yiyorum. O yüzden çok çok sıvı bir halde değil. Bazıları çok sulu sürülebilir istiyorlar, onlar karışıma biraz da zeytinyağ ekleyebilirler. Ben kendim eklemiyorum, çünkü zaten fıstık yağlı, ekstra zeytinyağına ne gerek var diyorum :)

Şimdi gelelim efsane çikolataya :)




Malzemeler:

2 yemek kaşığı keçiboynuzunu
1 yemek kaşığı kakao
1 yemek kaşığı bal
2 ya da 3 tatlı kaşığı Hindistan cevizi yağı (katı halde)
1 çay kaşığı fıstık ezmesi



ilk olarak Hindistan cevizi yağını küçük bir cezvede ısıtıp sıvı hale getiriyoruz, zaten hemen oluyor.
Sonrasında tüm malzemeleri karıştırıp, akışkan bir kıvam elde ediyoruz. Eğer karışımınız katı pütür pütür olduysa, Hindistan cevizi yağını arttırabilirsiniz. (erimiş çikolata kıvamı gibi olması gerekiyor)

Ben kalıp olarak slikon muffin kabı kullanıyorum (kenarları tırtıklı)

Karışımımın yarısını muffin kaplarına eşit olarak dağıtıyorum.

5 dakika buzluğa atıyorum. Buzluktan aldıktan sonra, çikolataları hiç çıkarmadan üzerine fıstık ezmesi koyuyorum ve kalıbın içine yayıyorum. Sonra kalan çikolataları tekrar üzerine koyuyorum ve dolapta 10-15 dakika bekletiyorum :)

Ve yalancı çikolatalarım hazır oluyor :)




Bir kere de aynı karışımı arasına fıstık ezmesi koymak yerine üzerine nar parçaları koydum, öyle de çok lezzetli oldu. Siz de isterseniz istediğiniz kuru meyve ve kuru yemişle süsleyebilirsiniz.


Yaptıktan sonra gerçek çikolata aramayacaksınız, ve bu çikolatayı yaptıktan sonra sizden ricam onu koklayın mis gibi ama mis gibi Hindistan cevizi kokuyor. Eğer bana hak verirseniz Gurme demişti diye de beni aklınızdan geçirin :)

Sevgiler.

4 yorum:

  1. Harika.ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
  2. Bloğunda takip etmek için olan izleyiciler kısmını göremedim :) İnstagramdan geldim eski bir blogger olarak :)Hayırlı olsun. @pnrdora. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Nefis bir tarife benziyor, mutlaka deneyeceğim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili gurmediyet sağlıklı olduğu her halinden belli ellerinize sağlık öncelikle. Peki bunun bir tanesi ortalama kaç kalori? Yani o büyüklükteki çikolatadan farkı var midir kalori olarak?

    YanıtlaSil