20 Şubat 2017 Pazartesi

yalancı cocostar tarifi :)

Herkese Merhaba,

Şimdi size hepimizin çok sevdiği coco starın en yalancısının, en uydurmasının, en kolayının tarifini vereceğim.

Ben yaparken çok keyif aldım, ve tabii yerken de :) En keyifli kısımlar zaten yeme kısımları ve sizlerin beğenmeniz, sonrasında deneyip resimleri bana göndermeniz, sağ olun var olun :)

İlk malzemelerden başlayalım..

Malzemeler:

7-8 küçük kare bitter çikolata (Kakao oranı %60 dan az olmasın bence :))
1 çay kaşığı bal
2 yemek kaşığı Hindistan cevizi
Çikolata kalıbı

Ben yukarıdaki üç malzemeden yaptım, en basit şekliyle olsun istedim. İsteyen Hindistan cevizi yağı da ekleyebilir bu malzemelere.

1. Bitter çikolatayı benmari usulü eritiyoruz. Burada dikkat etmeniz gereken şey kaynar su üstündeki kase ya da kabınızın alt kısmına kaynar su temas etmesin :)



2. Erittikten sonra kalıbımıza bitter çikolatayı ekliyoruz, kalıbın içlerinin yarısı dolması yeterli. bitter çikolatanın hepsini kullanmıyoruz burada, sonra da kullanacağız çünkü.

3. Kalıbımızı ters çevirip, kalıbının tümünün çikolata kaplandığından emin oluyoruz. eğer boş kalan yerler varsa kaşık yardımıyla da çikolatayı yayıyoruz, ve dolapta 10-15 dakika donmasını bekliyoruz.


4. Rendelenmiş Hindistan cevizinin içine bal ekliyoruz. isteyen burada biraz Hindistan cevizi yağı da ekleyebilir, hatta abartıp biraz Hindistan cevizi sütü bile eklenebilir :)

5. Donmuş çikolata kalıbını alıp, Hindistan cevizi rendemizi donmuş çikolataların içine ekliyoruz.

6. Kalan bitter çikolatayı da Hindistan cevizi rendemizin üzerine ekliyoruz.



7. Ve buz dolabında 30 dakika kadar bekletip afiyetle yiyoruz.

8. Son bir not geçmek istiyorum :) Hani erittiğiniz çikolata kabınız var ya onu sakın hemen yıkamıyorsunuz, onun içine Hindistan cevizi rendesini ekleyip iyice tabaktaki çikolatayı sıyırıyorsunuz, sonra boş kalıplara ekliyorsunuz. Hem çikolata ziyan olmuyor, hem de az çikolatalı yalancı coco star da elde etmiş oluyoruz :)



Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun.



Resimlerinizi #gurmediyettarif etiketiyle paylaşıp beni de resimlere eklerseniz, ben de görmüş olurum ve çok mutlu olurum.

Son olarak her zamanki gibi sizden gelen bir resimle yazımı bitirmek istiyorum.



İyiki varsınız!

not: Yazıyı okuyanlar bir bardak su içerse beni çok mutlu eder :):):):)







1 yorum:

  1. Çok tatlısınız, tarifleri takip ediyorum. Hem motive ediyorsunuz hem ilham veriyorsunuz. Blog için özverinizi takdir ediyorum❤

    YanıtlaSil